lauantai 31. elokuuta 2013

Kaksi kaunista vuotta


Kaksi vuotta on kulunut siitä, kun muutin poikaystäväni kanssa tänne Espooseen. Mitä kaikkea pariin vuoteen on mahtunut? 

Ainakin paljon opiskelua, olihan se syy tänne tulemiseen. Olen onnekas saadessani opiskella Suomen parhaassa yliopistossa, ja vieläpä alaa josta olen kiinnostunut. Uuden tiedon omaksuminen on aina ollut intohimoni, ja opiskelu on luonteva tapa toteuttaa sitä. Nyt minulla on alkamassa jo kaiken kaikkiaan neljäs vuosi yliopistossa! 

Opiskelun myötä olen tutustunut samanhenkisiin ihmisiin ja saanut ihania ystäviä. Heihin haluan pitää yhteyttä myös yliopiston jälkeen, ja toivon, että pysymme toistemme elämässä vaikka tiemme tulevaisuudessa veisivät eri paikkakunnille.


Kahden vuoden aikana olen tietysti myös tutustunut pääkaupunkiseutuun erityisellä tavalla. Kuinka Pohjois-Karjalan tyttö on pärjännyt Helsingissä?

Kun nyt muistelen ensimmäisiä kuukausiani täällä, tunnen oppineeni valtavasti uutta. Olen sopeutunut kaupunkilaiseen elämänmenoon, liikkumiseen ja asumiseen. Silti sisimmässäni katson tätä kaikkea usein ulkopuolisena. Elämä Helsingissä on kovin erilaista verrattuna elämään pienessä kaupungissa tai maalla.

On mielestäni rikkaus tulla muualta ja omata siten erilaisia näkemyksiä elämästä. Monipuoliset kokemukset lisäävät ymmärrystä muita ihmisiä kohtaan ja syventävät omaa sopeutumiskykyä muutoksissa. Arvostan juuriani ja perhettäni, jotka ovat antaneet minulle kyvyn oppia jokaisesta päivästä jotain uutta.

Nautin kaupungin humusta, mutta luulen tulevaisuudessa kaipaavani sinne, missä olen viettänyt ensimmäiset kaksikymmentä vuotta elämästäni. Vain siellä tunnen olevani täysin kotona ja vain sinne tunnen täysin kuuluvani. Toisaalta vuodet täällä ovat muovanneet minua niin, että näen monia asioita uudella tavalla.


Tänne tulemisesta on siis seurannut paljon muutoksia ja uusia asioita. Mutta jotain vanhaakin on pysynyt, nimittäin poikaystäväni. Yhdessä asuminen tekee arjesta juhlaa.

 

Kaksi vuotta pääkaupunkiseutua takana, ja ainakin saman verran vielä edessä. Näillä miettein tulevaan syksyyn! :)

2 kommenttia:

  1. Hyviä mietteitä ja kauniita kuvia! Toivottavasti saadaan teidät tänne sitten opiskeluiden jälkeen. ;)

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Kiitos! Ja toivottavasti, saa nähdä. ;)

      Poista

Kiitos!

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...